Site Meter

środa, 19 września 2012

Zaproszenie do FUTUWAWY

FUTUWAWA  w partnerstwie z Instytutem Badań Przestrzeni Publicznej przy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej oraz Łowcami Dizajnu zrealizowała projekt- 
portal internetowy futuwawa.pl, konkurs, prezentujący futurystyczne i utopijne wizje Warszawy oraz niezrealizowane projekty profilowane na konkretną przestrzeń miejską.

Prezentuję tam dwa projekty. Oto one : 




Ja latam 
Chciałabym umieścić na moich ulubionych budynkach duże balony, przymocowane do dachu budynku, umieszczone na różnej wysokości, wypełnione helem, o średnicy 60 cm i większej (tu wybrałam jedną z kamienic w Alejach Ujazdowskich), na tyle dużo, aby dawało to wrażenie unoszenia się w chmurach. Lewitacja kojarzy mi się z nieśmiertelnością, a nieśmiertelność, jako coś stałego, z zatrzymaniem czasu.

Projekt może zostać zrealizowany w dowolnym miejscu Warszawy.

Jestem bardzo związana z moim miastem, a moja rodzina mieszka tu od pokoleń. Jest wiele miejsc, o których opowiadała mi mama czy babcia, a których już nie ma. Miasto zmienia się, ulega przekształceniom. Z perspektywy moich 35 lat życia dostrzegam, że ten proces jest coraz drastyczniejszy i bolesny dla mnie. Mój szkic projektu oparłam inspirując się jedną z warszawskich kamienic. A chciałabym zadedykować go wszystkim miejscom, budynkom, skwerom, których już nie ma. Niemożliwe jest zatrzymanie czasu, szczególnie w dużym rozwijającym się mieście.

Tu mozna glosowac:  http://futuwawa.pl/-project-pl-63.html





Siedmiomilowe buty
Projekt dotyczy czasu. Przyjęło się mówić, że w mieście życie płynie szybciej. Moja praca to pomnik ku czci dzieciństwa, czasu idylli niezakłóconego problemami i gonitwą świata dorosłych. Chciałabym go ustawić w jednym z miejsc jeszcze wciąż nie zurbanizowanych, w centrum miasta - nad Wisłą. Tytuł zaczerpnęłam z bajki. Projekt składa się z butów (moich pracownianych), które tworzą piramidę, i będących jednostką kroku, jak w obrazach Giacomo Balla. Piramidę, po której będzie można się wspinać. Pracowniane buty przypominają mi, że w świecie wyobraźni wszystko jest możliwe. Trochę jest tak, że gdy je zakładam, to stają się właśnie takimi siedmiomilowymi butami.
Tu mozna glosowac:  http://futuwawa.pl/-project-pl-64.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz